VOGUE Italia, wrzesień 2014
VOGUE Italia nigdy nie kipił soczystymi zdjęciami w stylu gwiazdorskiego VOGUE US czy tętniącego barwnym szykiem francuskiej ulicy VOGUE Paris. Franca Sozzani od lat stawia na ekscentryczne, pełne dramaturgii i filmowych kadrów, momentami nieco mroczne, utrzymane w stonowanej kolorystyce sesje, a o ich realizację dbają tacy fotograficy jak Steven Meisel, Paolo Roversi czy Miles Aldridge (ten ostatni wprowadza na karty pisma trochę koloru). Najnowszy numer włoskiej edycji jest jednak jeszcze mocniej spowity mgłą – z okazji 50. urodzin tytułu na okładce w odcieniu sepii pozuje wielka plejada topowych modelek, dalej zaś można odnaleźć kolejne edytoriale przepuszczone przez bardzo retro, brązowe i czarno-białe filtry.
Ważną część wydania stanowią fotografie z Alta Moda Supplement prezentujące najbardziej misterne kreacje z kolekcji HC fall 2014. Okładkową twarzą dodatku została wschodząca gwiazda agencji MODEL PLUS, Ola Rudnicka, która wraz z inną polską modelką Kasią Jujeczką oraz Heleną Serverin, Clementine Deraedt, Issa Lish, Julie Ordon, Philippa Hemphrey oraz Julie Hoomans pojawia się w magicznej opowieści pod hasłem It’s all about Uniqueness autorstwa Paolo Roversi. Szeleszczące tiule, powłóczyste woale, wąskie gorsety i okrągłe spódnice tworzą wspólnie wyrafinowany obraz sztuki i mody Haute Couture na nowy sezon, równocześnie bezbłędnie definiując unikalność, o której mowa w tytule.
Z kolei drugi edytorial z serii Alta Moda skupia się już tylko na projektach Valentino HC – w scenerii starej, opuszczonej łaźni, przed obiektywem Max Von Gumppenberg & Patrick Bienert, występuje zastęp młodziutkich, posągowo wysmukłych modelek z blondwłosą Mają Salamon na czele. Suknie urzekające zarazem romantyzmem i surowością linii stanowią – jak deklarowali na na chwilę przed pokazem projektanci Maria Grazia Chiuri & Pierpaolo Piccioli – XXI-wieczną interpretację XIX-wiecznych interpretacji tog rzymskich, a ich starożytne inspiracje podkreślają błyszczące gladiatorki oraz złote hafty.